Svar

hejsan!
Jag fick en kommentar om hur Tbs är som skola. Så tänkte berätta lite om Tbs.
Thorén Business School är ett affärsgymnasium som arbetar enbart med datorer på alla lektioner (förutom matten) alltså alla uppgifter, lämnas in på våran hemsida som heter progress. Progress motsvarar alla böcker som de andra har på andra skolor. Man kan skicka mejl till lärare och andra elever, se sin frånvaro, se sitt betyg och det är även här alla uppgifter läggs ut, m.m.
Och vi läser i blockschema vilket innebär att oftast har vi bara samma ämne 1 gång i veckan vilket gör att alla lektioner är runt 2-3 timmar.
Tbs är en skola med "mycket" plugg om man går in för skolan. Det är mycket självständigt arbete och mycket eget ansvar över huvudtaget, då de t.ex. är stränga med att arbeten blir inlämnat i tid och är de försenat så får man en helt ny uppgift inom samma område med ett nytt inlämningsdatum.
På Tbs har vi också något som kallas Coachtid, det är frivillig "lektion" 2 dagar i veckan där man får jobba med vilket ämne man vill som man t.ex. ligger efter i. Och till denna lektion finns det minst 1 lärare till varje ämne som är där för att hjälpa till och coach tid har man tsm med alla på skolan alltså 1:orna,2:orna och 3:orna.
Jag går Business program alltså ett sam program inriktad mot ekonomi och företagande. Jag var väldigt besviken på Tbs i 1:an då jag inte hade kommit in i deras sätt att jobba och med tanke på att skolan bara funnits i 1 år när vi börja så var den såpass ny att de inte riktigt kommit in systemet själva! Men nu i 2:an har jag nästan helt ändrat uppfattning! Jag gillar att det är en liten skola vilket gör att nästan alla känner alla och man får bättre kontakt med lärarna. Jag har även vant mig vid sättet att jobba på och jag tycker att det är super bra!
En sak till som är bra, är att vilken linje man än går, så har man mycket praktik!
Hoppas du har fått svar på dina frågor! :)
♥ lina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0