SVAR

Hej!

Jag fick en Anonym fråga som undra om jag har diabetes!
Ingen aning om jag känner dig eller om jag har skrivit något om det innan här i bloggen (tror inte jag gjort det), men jaa det stämmer!
Jag fick diagnosen Diabetes typ 1 (den vanligaste bland barn och ungdomar) när jag va 9 år och sen dess har jag levt med det :)
Inget kul alls vill jag lova, men jag försöker leva precis som vilken annan 18 åring som helst! festar, äter godis, chips, mat, tränar m.m. dock blir ju ens vardag helt annorlunda med tanke på att man alltid måste hålla koll på blodsockret och hur mycket insulin man ska ta och vetskapen om att om jag får lågt (eller högt) kan jag bli så dålig att jag blir medvetslös m.m är nått man får vänja sig vid och leva med! Så saker och ting blir lite krånligare än vad det är för en som inte har diabetes.
Men jag har under alla år haft ett gäng underbara vänner runt omkring mig som alltid har hjälpt och tagit hand om mig, även när jag har varit helt omöjlig att ta hand om eller när jag har ramlat ihop mitt på skolgården t.ex. så har dom alltid funnits där och hjälpt mig :)

Nu har jag fått reda på att min diabetes inte är jättebra efter all stress, sjukdomar hit och dit o allt utan jag måste fixa till detta om jag ska fortsätta leva ett "vanligt liv" utanför sjukhusets byggnader!
Men nu vet ni det, har ni fler frågor är det bara att fråga, jag lovar att svara om jag kan :)


bild tagen från google


lina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0