33

Blev sjukhuset igårkväll...
Jag hatar sjukhuset i Sverige, men jag totalt avskyr sjukhus i Spanien, fick ont i magen bara jag kom in på det där jävla sjukhuset.. Man kan inte bli förstådd och jag förstår inte dom, så man har ingen aning om va som kommer hända, det är det som skrämmer mig! Och dom är så sjukt otrevliga på sjukhusen här, det märkte vi ju i sommras, då va det helt katastrofalt så fel dom behandla oss bara för att vi va 4 svenska tjejer o hur taskiga dom va, likadant igår mot mig men inte mot min värdmamma, på  mig va dom sura hela tiden o otrevliga när jag inte förstod va dom mena, usch asså... Men det gick iaf rätt fort som tur va, fick gå in o bli undersökt av en gammal gubbe, förstod inte ett skit när han berätta vad det va jag hade, så jag gick därifrån med en diagnos men inte fan visste jag va som va fel på mig (eller inte mer än va jag redan hade listat ut själv innan). Men sen gick vi iaf till apoteket och då fick jag se mitt informationspapper som man får här om sig själv när man har varit på sjukhuset, då förstod jag att jag skulle få antibiotika mot halsfluss, så vi gick och köpte det o min värdpappa betala skiten även fast jag sa att jag skulle betala eftersom det är jag som är sjuk, men han tyckte det va självklart att han skulle betala det där efterom jag är hans dotter! så det va bara tacka 1000 gånger o sen åkte vi hem!

Så på nästan exakt en månad har jag hunnit med 2 halsfluss o en rejälförskyldning, det kan nog nästan vara rekord för mig!
Och på nästan exakt 2 månader har jag fått 3 olika antibiotika kurer var av 2 av dom har varit här i spanien(matförgiftningen o nu halsfluss), där det är lite starkare mediciner än i sverige. Jaa det är fint må jag säga!

Men idag känner jag mig som en ny människa :D har bara lite ont i halsen o febern har jag inte ens pallat ta för det känns så bra, lite trött men va precis ute o gick en sväng, helt underbart! har ju inte varit utanför huset sen i Torsdags så det va fint!
Men nu är det dags för mig o kolla klart på mina Glee avsnitt, började från början i lördags eller fredags kväll o jag är fast, trodde aldrig jag skulle gilla det, men jag börja se från första avsnittet säsong 1 o nu kan jag inte sluta :(
Men vi hörs!




Min söta lillasyster hade suttit o målat olika mustacher på fingrarna sen började vi diskutera häxan som min idiot till morbror är gift med o (hoppas en aning att hon eller han faktiskt ser det här...) hon har nämligen mustach så sara utvecklade det där o så blev det ett litet internskämt, så ni inte tror att vi sitter o leker Hitler eller nått för så är det inte!


Tack älskade syster att du finns, speciellt i sånna tillfällen som igårkväll!


lina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0