43

Hej!

Idag har vi som sagt hat studiedag eftersom det är Spanien nationaldag tror jag och sen sista feria dagen! kommer bli tomt utan alla hästar på vägarna, utan alla uppklädda människor, utan hela feriaplatsen bara! nu kommer den stå helt tom, kommer kännas konstigt nu när den har varit smockad med karuseller, barer, godistält, våffeltält, churrostält o massor med folk! Men men, dessa feria dagar har nog varit dom roligast dagarna här i Fuengirola tror jag :)
Men idag blev det lite sovmorgon eftersom jag kom hem typ 3 inatt. Sen har jag varit på stranden i några timmar med Chris! det känns helt sjukt att ligga o svettas på stranden o bada i medelhavet utan att frysa (jag är badkruka men inte ens jag fryser!) den 12 Oktober, det känns helt fel! men jag klagar verkligen inte, det är rätt skönt o ligga o slappa på stranden ;) O sen nu på kvällen har jag pluggat naturkunskap så jag håller på o spy på det nu, så sjukt tråkigt så nu får det vara nog!
Nu ska jag gå ner o fixa lite middag, för ingen är hemma så jag kan t.o.m bestämma hur mycke/lite mat jag vill ha utan att någon står o klagar på mig att jag äter för lite! befrielse.
Men imorgon är det en 8- typ halv 6 dag! yeeeey. vi hörs!


Innan jag o Chris gick till Ferian igår gick vi till det omtalade "frozen yogurt glass stället" jag tyckte nog det va sådär, naturell fryst youghurt som glass, inte riktigt min grej kanske men det va okej :)




Asså om ni bara visste hur förbannad jag blev när jag såg det här! dom har levande små ponnys som karusell på FERIAN, asså är dom helt dumma i huvet här i Spanien elelr?!?! det är tutande radiobilar precis brevid och musiken som spelas i varenda karusell o i vartenda casetas eller bar är så jävla hög att det går inte o va där utan o hålla för öronen eller få tinnitus 10 gånger om (Spanien har ingen lag på hur hög musik man får spela på offentliga platser så ni kan ju tänka er...), och då sätter man en karusell med levande hästar mitt i?! Inte okej.


lina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0