Besöksrekord och svar!

Hejhej!
Nya besöksrekord hela tiden! vad är det som händer :) ni är så välkomna så och jag hoppas ni har kommit för att stanna! :)
Men nu tänkte jag besvara en fråga som jag har fått!
jag har svarat på samma fråga en gång innan så om du inte blir nöjd med svaret kan du gå bak i arkivet och kolla :)
Men självklart kan jag berätta om TBS igen :)
Jag går Business linjen som är en sam- företagande/ekonomi linje! Överlag tycker jag att skolan är en väldigt bra skola, iaf nu när man har kommit in i systemet. Vi läser i blockschema vilket innebär att lektionerna är längre (allt mellan 1-3 ½ timma) vilket gör att vi har oftast bara samma lektion en gång i veckan eller max 2 gånger! det tog ett tag att vänja sig vid detta men nu förstår jag inte hur man kan ha lektioner som är kortare än 2 timmar. Vi jobbar bara med datorer vilket också skiljer sig ifrån andra skolor. Det har sina för och nackdelar, men jag tycker att det är mycket bättre än att gå och släpa på 100 böcker varje dag och en miljon papper som man ändå bara slarvar bort! så iställer för papper och böcker har vi ett system i datorn som kallas progress där ALLT finns frånvaro, betyg, uppgifterna, resultat, meddelande m.m.
Lärarna på skolan är fantastiska! Dom kan sina områden och är väldigt engagerade i vad vi elever gör. Man ser lärarna nästan mer som sina vänner än som en sträng tråkig lärare, för dom är alltid (oftast) glada och man kan skoja med dom! :) Jag tror att anledningen till att man får sån bra kontakt med lärarna är för att vi är en såpass liten skola :)
Skolmaten har vi haft lite otur med nu när vi har gått i 2:an, då vi har ätit på ett ställe som har gett oss oätlig mat (vilket både lärare och elever tycker!) så man har fått gå hungrig väldigt ofta eller fått lägga ut pengar på att äta på stan, vilket inte är okej! Detta har lärarna och rektorn jobbat med väldigt hårt att göra det bättre, tyvärr har sammarbetet med den restaurangen vi äter på inte gått så bra så till nästa termin ska vi få äta på palatset som ligger brevid netto inne i stan och dom har betydligt godare mat!
Hoppas du fick lite svar på dina frågor iaf och hoppas att det går bra med valet! :)




lina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0